FC Odont er et fodboldhold for tandlægestuderende på tværs af årgangene. Vi træner 1 gang om ugen på fodboldbanerne ved folkeskolen på Lersøe Park Allé 150 og alle er selvfølgelig velkomne til at træne med.

Formandskabet udtager på baggrund af den leverede træningsindsats holdet til vores kampe i Fagenes Dyst. Fagenes Dyst er en turnering arrangeret af USG. De deltagende hold repræsenterer forskellige studier. Disse spilles fredag eftermiddag i Ryparken. FC Odont deltager i Fagenes Dyst med to drengehold. FC Odont har vundet turneringen på drengesiden i ’02, ’03, ’07 og ’08. Derudover stiller FC Odont med ét pigehold. FC Odont har sponsorerede trøjer.

Til kampene i Fagenes Dyst sørger FC Odont for gratis øl til vores tilskuere, hvilket sikrer en god stemning på bane såvel som på sidelinjen. Desuden afholder FC Odont flere indendørsturneringer, som plejer at blive støttet rigtig godt om. Folk fra hele studiet, tilmed spillere som normalt ikke spiller, deltager i disse turneringer.

FC Odont arrangerer tilmeld sociale arrangementer (som fx videoaften efter indendørsturnering) på tværs af årgange, og bidrager til et godt socialt miljø på Københavns tandlægeskole.

Hold øje med opslagstavlen ved OF samt facebookgruppen FC Odont, for nærmere løbende information om FC Odont og aktiviteter omkring holdet.

Find gruppen på facebook: FC Odont