Hvad er infoskærmen?

Odontologisk Forenings fælles lokale har en stor tv skærm hængende, den har til formål at viderebringe relevante oplysninger til de studerende.

Det fungere som en stor elektronisk opslagstavle, som har god mulighed for at fange de studerendes opmærksomhed.

Hvordan får jeg mit indhold på infoskærmen?

Hvis du har relevant indhold, så kan OF’s ledelse kontaktes via kontaktformularen eller på pr@odontologiskforening.dk.

Hvordan kan indholdet se ud?

Der er enkelte krav til infoskærmens indhold.

• Skærmforholdet skal være i 16:9, da der ellers ville komme en kant på det indhold der bliver vist
  • Opløsningen skal være i 1920*1080 pixels, da skærmen ellers ikke vil afspille mediet.

ratio

Når dette er på plads, så kan indholdet tage forskellige former billeder, slides eller film(uden lyd).

Det er muligt bare at få et enkelt billede på på infoskærmen. Hvis man har flere billeder, så er det muligt at lave det som et slideshow via poweroint, så kan man også selv styre overgange imellem de forskellige slides. Dette kan så eksporteres som en film, som så kan blive vist på infoskærmen. Til sidst er det muligt, at få et filmklip op på skærmen, dog uden lyd.

Powerpoint til infoskærmen

Den nemmeste måde at lave sit indhold til skærmen er med Microsoft Powerpoint.
Da man selv kan vælge layout, antal af slides samt fade animationen imellem de individuelle slides.
Hvis man samtidig laver en timer for enten alle slides eller laver individuelle timere for de forskellige slides, så kan det hurtigt eksporteres som en film og blive vist på infoskærmen.

NB! At lave Powerpoint præstationen i det rigtige format (16:9) Så skærmen vil godtage det.

Her er det vist i henholdsvis version 2007 og 2013

Format 2013